30 lapkričio, 2015

Inicialas K

Po ilgesnės pertraukos įdedu dar vieną itališką iliuminaciją. Šį kartą XV a. stebuklas - Zanobi Strozzi kurta raidė su Apreiškimo scena. Originale buvusią R pakeičiau į K, o siužetinė kompozicija liko tokia pati. Labai mėgstu Renesansą :) ir taip kruopščiai , bei delikačiai išpieštus personažus, augalus, dėmesingumą kiekvienai detalei.
 
 
Naudotos medžiagos: veršiuko odos velenas, rankų darbo kiaušinio tempera,  23 ¾ karatų aukso folija.




04 rugsėjo, 2015

Angelas muzikantas

Angelas  nuo Fra Angelico  (1387 - 1455)  ištapyto Linaioli tabernakulio ( wikipedia ). Nuostabaus grožio muzikuojančių angelų ten yra dvylika, artimiausiu metu žadu padaryti dar keletą :) Priderinau foną ir rėmelį su augaliniu motyvu.  Miniatiūra nedidelė 21 x 10 cm.
Naudotos medžiagos: BFK Rives popierius, rankų darbo kiaušinio tempera, 23 ¾ karatų aukso folija. 



Detalė iš arčiau.

04 birželio, 2015

Inicialai A ir V su baltu vynmedžio ornamentu

Raidės A interpretacija pagal Francesco di Antonio del Chierico iliustraciją iš manuskripto labai ilgu pavadinimu „Claudius Ptolomaeus Cosmographia, Jacobus Angelus interpres“. Manuskriptas sukurtas Italijoje, XV amžiaus antroje pusėje.

Naudotos medžiagos: BFK Rives popierius, rankų darbo kiaušinio tempera, 23 ¾ karatų aukso folija. 
 

 

Inicialas V taip pat yra Francesco di Antonio del Chierico iliustruotos raidės interpretacija. Tik manuskriptas jau kitas - „De dignitate hominis“, sukurtas Florencijoje, apie 1455 m. Baltų vynmedžio stiebų dekoras atsirado XII a. Italijos manuskriptuose (it. vadinamas bianchi girari). Šis motyvas labiau paplito XV a. Florencijoje ir kartu su dekoruotais humanistiniais ar klasikiniais tekstais išplito tolyn į Europos šiaurę.
 
Naudotos medžiagos: BFK Rives popierius, rankų darbo kiaušinio tempera, 23 ¾ karatų aukso folija. 
 
 
 
 

16 balandžio, 2015

Renesanso spindesys Šiaurės Italijos dvaruose

J. Paul Getty muziejus bendradarbiaudamas su Šiaurės Italijos miestų institucijomis parengė viešą virtualią parodą, kurios didžiąją dalį sudaro manuskriptų iliustracijos. Kviečiu pasigrožėti renesanso spindesiu išskirtinės kokybės fotografijose. Nepaliauju stebėtis dailininkų kruopštumu, kai suvokiu, kad originalas dažnai yra mažesnis nei matomas piešinio dydis kompiuterio ekrane.
 

 
 
 

07 balandžio, 2015

Inicialas M

 
Dar viena Don Silvestro dei Gherarducci kopija iš giesmyno (Italija, Florencija, apie 1370). Tai pirmas darbelis ant veršiuko odos veleno. Labai patiko tapyti ant tokio lygaus paviršiaus ir spalvos atrodo ryškesnės, tiesiog spindi. Bedirbant šiek tiek pasibangavo veleno krašteliai, nes jis toks plonytis ir labai jautriai reaguoja į drėgmės perteklių ar rankų šilumą. Įrėminus tas pasibangavimas pasislėpė ir visumoj atrodė labai labai gerai.
Naudotos medžiagos: veršiuko odos velenas, rankų darbo kiaušinio tempera, 23 ¾ karatų aukso folija. 

Another copy with initial M from the choir book (Italy, Florence, circa 1370), illuminated by an artist and a Camaldolese monk Don Silvestro dei Gherarducci. My first illumination on vellum :)
Used materials: calf skin vellum, hand made egg tempera, 23 ¾ carat gold leaf.

Iš arčiau..